Allt för Sjön 2016

Annonsera gärna kring olika typer av evenemang. Seglingsturer, kappseglingar, båtträffar, mässor etc
Skriv svar
andgustav
Silvermedlem
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 22 sep 2015, 14:05

Allt för Sjön 2016

Inlägg av andgustav » mån 07 mar 2016, 10:25

Hej!
Igår besökte vi Allt för Sjön och tyvärr så var det bara 10 % segelbåtar i A-Hallen. Resten av hallen fylldes av motorbåtar och vattenskotrar. Personligen tycker jag vattenskotrar inte hör hemma i vår miljö med all busåkning skrämmer fågellivet och kör på ett fasligt sätt. C-Hallen var full med tickel tackel. Watski och Nautiska Magasinet lyste med sin frånvaro. Det fanns några töntar som tyckte att man skulle bli humanare när det gäller alkohol och att framföra båt. Helt klart båtkörning och alkohol passar inte ihop. En eloge till SVT att de tog upp att värva fler ungdomar till segling för det behövs. Vår segelklubb har en mycket fin ungdomsverksamhet och det är glädjande. Nu önskar jag samtliga en trevlig vecka och ser fram emot våren.

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Allt för Sjön 2016

Inlägg av Peter_K » mån 07 mar 2016, 10:35

Generellt bojkottar ju segelbåtsvarven Allt För Sjön då man tycker de tar för mycket betalt av dem. Gäller även båtmässan i Göteborg. I stället får man besöka de flytande båtmässorna om man vill kika på båtar, den i Gustavsberg och "öppna Varv" på Västkusten. Tråkig utveckling; men jag förstår varven tyvärr.
Alla borde ha skägg

Skriv svar