Vill följa med på segling i Stockholm

Söker du besättning, gast eller resesällskap. Annonsera gärna i denna kategori
Skriv svar
Mohed
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 29 aug 2015, 08:46

Vill följa med på segling i Stockholm

Inlägg av Mohed » lör 29 aug 2015, 08:54

Hej.

Jag har haft en Shark 24 i snart en månad och tycker att det är väldigt kul. Det här med segling borde jag ha upptäckt för länge sedan. Eftersom jag är självlärd så skulle det vara intressant att följa med någon erfaren som behöver en extra man på en tur.

Skulle någon vilja ha med en fascinerad 35 åring på en segeltur i Stockholm så hänger jag gärna på.

Nils_D
Platinamedlem
Inlägg: 195
Blev medlem: tis 18 sep 2012, 14:31

Re: Vill följa med på segling i Stockholm

Inlägg av Nils_D » lör 29 aug 2015, 09:25

IF-förbundets Ostkustkrets har köpt in en båt för att öka intresset för segling. De har också en del andra aktiviteter, de erbjuder bl.a. träningssegling där nybörjare kan få segla med erfarna. Mer info på
http://oif.ifboat.org/web/page.aspx?refid=94
Kan kanske vara något. Du kommer antagligen att lära dig massor om du hänger med en gång eller två.

Mohed
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 29 aug 2015, 08:46

Re: Vill följa med på segling i Stockholm

Inlägg av Mohed » sön 30 aug 2015, 20:30

Tackar Nils_D för tipset. Jag går dessutom i if-båtstankar så det här blir ju toppen. Ska dra iväg ett mejl och kolla ifall jag får plats på båten någon gång under de få tillfällen som kvarstår under säsongen. Tror jag kommer lära mig mer på en sådan tur än vad jag lärt mig under hela förra månaden på egen hand (google, youtube och sailing for dummies :).

Skriv svar