Öregrund till Vindö - Gästhamn/naturhamn?

Här ställer du frågor om resmål, hamnar, platser, ruttplanering osv.
Skriv svar
Lin001
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 19 mar 2021, 13:06

Öregrund till Vindö - Gästhamn/naturhamn?

Inlägg av Lin001 » fre 19 mar 2021, 13:12

Hej,
någon som har förslag på mysiga gästhamnar/naturhamnar i området från Öregrund till Vindö för en familj med två ungdomar?

Nils_D
Platinamedlem
Inlägg: 195
Blev medlem: tis 18 sep 2012, 14:31

Re: Öregrund till Vindö - Gästhamn/naturhamn?

Inlägg av Nils_D » fre 19 mar 2021, 17:35

Tyvärr var det så länge sedan jag seglade igenom Öregrundsskärgården att jag inte kan ge dig några tips där.

När det gäller från Arholma och söderut finns det så många att det är svårt att ge några specifika förslag utan att veta vad ni är ute efter. Föreslår att du köper eller lånar en bra bok med hamnbeskrivningar. Själv gillar jag Nautiska Förlagets Arholma-Landstort som i delarna som täcker din fråga i min upplaga tar upp över 40 naturhamnar och över 20 gästhamnar. Fördelen med den boken är att den utöver bra beskrivningar ocksåhar mycket detaljerade hamnskisser. I den kan ni säkert hitta flera som passar era intressen och behov.

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Öregrund till Vindö - Gästhamn/naturhamn?

Inlägg av Seawolf » fre 19 mar 2021, 18:07

Se bild1
ö1.jpg
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Öregrund till Vindö - Gästhamn/naturhamn?

Inlägg av Seawolf » fre 19 mar 2021, 18:08

ö2.jpg
Bild2
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Öregrund till Vindö - Gästhamn/naturhamn?

Inlägg av Seawolf » fre 19 mar 2021, 18:09

Bild3
ö3.jpg
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Skriv svar