Parkera båten över veckan?

Här ställer du frågor om resmål, hamnar, platser, ruttplanering osv.
Skriv svar
tomeriksen
Guldmedlem
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 06 jun 2013, 12:11

Parkera båten över veckan?

Inlägg av tomeriksen » tor 24 aug 2017, 21:36

Då jag har båtplats inne i Stockholms stad undrar jag om ni har bra tips var man kan "parkera" båten lite längre ut måndag till fredag? Alltså att man lämnar båten längre ut och åker in och jobbar.
Exempelvis västra Värmdö, Vindö, Dalarö, Ingarö. Gästhamnar för 250kr/natten är ju lite bortkastade pengar.
Bussförbindelse är ju en fördel.

Med vänlig hälsning,
TOM

Användarvisningsbild
marede
Diamantmedlem
Inlägg: 420
Blev medlem: tis 20 maj 2014, 10:55
Ort: Ostkusten, Linköping/Västervik

Re: Parkera båten över veckan?

Inlägg av marede » fre 25 aug 2017, 04:08

Ofta brukar man kunna förhandla till sig ett lägre pris om man ligger llte längre och inte är på båten.
//Martin
Najad 34 HR -77

Nils_D
Platinamedlem
Inlägg: 195
Blev medlem: tis 18 sep 2012, 14:31

Re: Parkera båten över veckan?

Inlägg av Nils_D » fre 25 aug 2017, 10:10

Håller med Martin om att det går att få bättre pris om man vill ha en plats en längre tid. Har gjort det själv, när jag för fem år sedan behövde en tillfällig bryggplats i skärgården i samband med att jag väntade på möjlighet att segla hem min nyinköpta båt, som inte kunde ligga kvar där den köptes. Då kunde Bullandö Marina erbjuda en tillfällig plats ca månad för drygt 2500 kr, dvs bara en tredjedel av normalt gästhamnspris. Fick dock vänta ett tag innan de hade en ledig plats. Bullandö har direkt buss från Slussen. Vet inte hur läget är där nu, men kanske värt att kolla?

tomeriksen
Guldmedlem
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 06 jun 2013, 12:11

Re: Parkera båten över veckan?

Inlägg av tomeriksen » lör 26 aug 2017, 07:25

Tack, skall kolla detta.
Jag funderar på om det inte finns klubbar med gästplatser, klubbholmar med någon form av landförbindelse, bojar man kan ligga på svaj etc.

Skriv svar