Man kan kika på Aspect 40! De ställer ut en "riktig" båt på AfS. Om jag förstått det rätt handlar det om den första "serieproducerade". Skall bli intressant att ruska dess köl och känna på ett kolfiberskrov. Snacka om lättviktig tungviktare.
Finns det fler godbitar? Vad bör man inte missa?
Förutom snöskyffel med inbyggd neoprenhandske för båtbruk feståss! I tillbehörshallen brukar vågorna kunna gå höga! Kommer fortfarande ihåg debatten med en från början glad försäljare när hans LED-lampor för lanternor spolades och sågades jäms med fotknölarna. Nu ser jag i SeaSeas katalog att man explicit skriver att en lanternas godkännande försvinner när man "förbättrar" den med en LED-armatur. Se där vad en beslutsam ruskning kan resultera i!
mvh Sven-Barry
Att titta på på mässan?
Re: Att titta på på mässan?
Naturligtvis skall man gå och skälla på Robship för deras oerhört usla mantågsskydd. Ni vet de där sköna och bekväma korvarna som man sätter över mantåget vid sittbrunnen att luta sig mot. Köpte sådana för 2 år sedan. Efter en halv säsong var de grå istället för mörkblå. När jag påpekade det på mässan i Göteborg, bad de om ursäkt och medgav att det var ett kasst tyg de hade använt och att det bara är att ta med sig sina blekta exemplar till närmaste båtaffär, så får man nya i utbyte. Kvitto behövs inte. Jag har bytt mina på Hjertmans nu. Nu skall det vara riktig kapellväv i dem. Får se hur det går.
Sedan kan man ju alltid hånskratta åt deras bergskilssats i rostfritt i den lilla eleganta väskan som de fortfarande envisas med att saluföra till ett löjeväckande högt pris...
Sedan kan man ju alltid hånskratta åt deras bergskilssats i rostfritt i den lilla eleganta väskan som de fortfarande envisas med att saluföra till ett löjeväckande högt pris...
---
Bosse
Monsun 31, #116
Bosse
Monsun 31, #116
-
Nautihamstern
- Diamantmedlem
Jag hoppas Biltema har kopplat in alla sina nya LED-grejer så att man kan se vilken ljustemperatur de har och att det finns någorlunda bra erbjudanden på diverse utrustning sista mässdagen (inte för att jag egentligen behöver så mycket). För några år sedan lyckades jag få loss en radar till skampris i H:fors.
Ja, LED-lampor är intressant. Någon som har testat dessa, som enligt utsago skall vara snäppet bättre än andra? http://www.ledbutiken.se/Nautihamstern skrev:Jag hoppas Biltema har kopplat in alla sina nya LED-grejer så att man kan se vilken ljustemperatur de har och att det finns någorlunda bra erbjudanden på diverse utrustning sista mässdagen (inte för att jag egentligen behöver så mycket). För några år sedan lyckades jag få loss en radar till skampris i H:fors.
Hittills har jag verkligen inte varit imponerad över LED som läsbelysning. Men det kanske är åldern...?
---
Bosse
Monsun 31, #116
Bosse
Monsun 31, #116