Maxi 33

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
En som aldrig frågat förr

Maxi 33

Inlägg av En som aldrig frågat förr » mån 17 jul 2006, 16:59

Såg en Maxi 33 med rulle både fram och i masten häromdagen och fick en tydlig \"vill ha\" känsla.

Är jag fel ute eller är denna båt något för en som vill ha både segel och motor och framför allt bekvämlighet för en familj, och inte (hittills åtminstone) brukar segla eller brumma några imponerande antal sjömil under en säsong utan mest latar mig i skärgårdens mysiga hamnar och vikar?

Någon på detta forum som kan identifiera sig med mig, och som har några erfarenheter?

Gäst

Rullsegel

Inlägg av Gäst » mån 17 jul 2006, 23:18

Hej!
Seglar en Arcona 32 med rullsegel både för genuan och storseglet. Perfekt för familjesegling/cruising. Skulle aldrig vilja gå tillbaka till ett konventionellt storsegel.

Vet inte hur Maxi 33:an är. Tror inte rullstor tillhör standardutrustningen. Möjligen är den lite vek, pga en köl på 1800kg av 4500kg totalvikt med ett djupgående av endast 1,43.

Lasse

En som nu har frågat

Maxi 33

Inlägg av En som nu har frågat » tis 18 jul 2006, 12:38

Finns det någon ägare till en Maxi 33 i Göteborgstrakten som har lust att visa mig hur båten ser ut i detaljerna utvändigt och invändigt?
Jag blir mer och mer intresserad av denna båtmodell, men just nu verkar det inte finnas någon till salu någonstans?
Svar via mina uppgifter under \"Båtar köpes\" på detta forum, eller i denna tråden.

Skriv svar