Triss Magnum 600 - köpa?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
Silvermedlem

Triss Magnum 600 - köpa?

Inlägg av Alexander » tis 15 aug 2006, 21:50

Hej!

Fick ett erbjudande om att köpa en Triss Magnum 600 till rätt pris. Tittat lite på nätet och de verkar ju rätt rymliga inuti dessutom... Hade väl tänkt en Maxi 77 eller Vega (diesel givetvis) nästa år men som ett budgetalternativ? Frugan är ju sällan med (vi har 3 ungar, alla av mindre modell) och hon knorrar väl lite över att lägga ut så mycket pengar på \"min leksak\" vilket ju är förståligt!

Till frågan: Kan hon segla? Ser ut som en betongblandare tycker jag.
Tål 600:an hårda vindar (då trivs skepparn, hehe...)
Lämplig motorstyrka då snurran inte fungerar i nuläget. Förvisso använder jag uteslutande maskin för transport in och ut ur hamn men ibland kan man faktiskt få bråttom även i en segelbåt
/ Letar segelbåt just nu! / Fd Pirayaägare /

Steen
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Steen » ons 16 aug 2006, 07:18

Ravage Dan 8) har en fin Triss Norlin, som seglar ennu bättre, han kan anbefale, om du är på utkik efter et budget alternativ til en Vega etc.
Steen
Danmark

Användarvisningsbild
Calle C
Diamantmedlem

Inlägg av Calle C » ons 16 aug 2006, 09:43

Triss Magnum
Är billig, seglar bra, har fina utrymmen, tål mycket vind.
Men vacker, nej.....
Calle

Se gla ut

ocka
Rookie

Re: Triss Magnum 600 - köpa?

Inlägg av ocka » mån 10 dec 2012, 18:13

Är väl inte aktuellt längre för Dig men andra kanske läser så jag vill informera om att Triss Magnum är en utmärkt båt i 6 m klassen med bra invändig rymd och relativt goda seglingsegenskaper. Du kan läsa mer här : www.21639.infoom.se
Nils

Skriv svar