Göra ett sittbrunndtält till Triss Magnum
Göra ett sittbrunndtält till Triss Magnum
Köpte en Triss Magnum nyligen, finfin, ända sorgen var att sittbrunndtält och sprayhood inte medföljde. Visst kan man ju beställa nytt men blir rätt dyrt, funderar på att göra en sittbrunndtält själv (sprayhood blir nog svårt). Tänker mig en presenning som läggs över bommen och sedan någon slags konstruktion för att hålla upp på sidorna så det inte blir så trångt. Skulle vara skitbra med lite råd från någon med erfarenhet, allt uppskattas. Tack!
ps. om det är någon som har ett sittbrunnstält eller sprayhood till försäljning, säg gärna till!
ps. om det är någon som har ett sittbrunnstält eller sprayhood till försäljning, säg gärna till!
Re: Göra ett sittbrunndtält till Triss Magnum
Jag använder tältpinnar till kupoltält för att få lite bredd. Man kan stoppa dom i winschar eller bara fästa öglor gjorda av en bit lämplig tamp.
Det är kanske så att man kanske inte har sådana pinnar. Då köper man antagligen ett billigt tält på Rusta (typ).SWE54 skrev:Jag använder tältpinnar till kupoltält för att få lite bredd. Man kan stoppa dom i winschar eller bara fästa öglor gjorda av en bit lämplig tamp.
Hmmmm... Undrar om man kan ha själva tältet till något i så fall...
Anders S
Mitt budgetsittbrunnstält, pressening á 50 kr elrör á 25 kr http://lasselundell.se/talt.html
Senast redigerad av 2 Lasse L, redigerad totalt 0 gång.
Snyggt hembygge Lasse! lite osäker på om nått liknande skulle funka på trissen, blir kanske lite lågt under bommen (och svårt att förvara när man inte annvänder det?). Tältpinnar är nog en riktigt bra ide, tack, tror till och med vi har ett gammalt obrukbart tält i källaren 
Förvaringen har jag inte problem med.lukian skrev:Snyggt hembygge Lasse! lite osäker på om nått liknande skulle funka på trissen, blir kanske lite lågt under bommen (och svårt att förvara när man inte annvänder det?). Tältpinnar är nog en riktigt bra ide, tack, tror till och med vi har ett gammalt obrukbart tält i källaren
Pressen hopvikt tar ingen plats.
El röret är 3 m och ligger i kojen under madrassen.
Du kan toppa eller rigga bomen på "utsidan" av tältet
Har du ingen sprayhood så kan man sätta ett rör i framkanten, (då får man sy en ficka där).
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt: