Söker kontakt med ägare till havskryssare Zuleika byggda i början av 80-talet i Stockamöllan. Min sambo har en av dem och undrar var de andra finns och vilka ägarna är.
maila till k.elwinger@telia.com eller a.dogse@telia.com och berätta vad du vet.
Kerstin
Zuleika, vem har eller känner någon med en sådan båt?
Re: Zuleika
Någon ledtråd finns i Sailguides eget register över båttypen; de som givit input bör ju veta ?
Datum: Namn: Användningsområde Besättning (pers)
2010-12-30 Aage Dogsé
2010-03-19 Bo Hallgren
2008-08-07 Hans-Jörgen alsing
Person nr 1 bör väl vara TS eller någon nära, kan man tänka.
Datum: Namn: Användningsområde Besättning (pers)
2010-12-30 Aage Dogsé
2010-03-19 Bo Hallgren
2008-08-07 Hans-Jörgen alsing
Person nr 1 bör väl vara TS eller någon nära, kan man tänka.
Anders S
Re: Zuleika
Dessa har jag redan hittat, men det finns 5 till så vitt jag vet, bl a någon Björn Pehrson som det vore kul att få tag i.
Kerstin
Kerstin
Re: Zuleika, vem har eller känner någon med en sådan båt?
Det är lugnt. Jag förtydligade trådtiteln och så får vi se. Du kan bumpa tråden någon gång eller två under våren, så kommer den högt igen.
Möjligen (ett tungt skott i det blå mörkret) kan du fundera på att fråga någon som heter Carl Risberg i Stockamöllan (vid risk att det är fel) om denne man känner till något i saken. Båtens ritning (Via Knud Reimers) finns på sjöhistoriska, beställare Risberggruppen i Stockamöllan.
Möjligen (ett tungt skott i det blå mörkret) kan du fundera på att fråga någon som heter Carl Risberg i Stockamöllan (vid risk att det är fel) om denne man känner till något i saken. Båtens ritning (Via Knud Reimers) finns på sjöhistoriska, beställare Risberggruppen i Stockamöllan.
Anders S
Re: Zuleika, vem har eller känner någon med en sådan båt?
Min sambo byggde sin båt samtidigt med Calle Risberg och har kontakt med honom. Calle vet inte vem som har hans båt nu.
Kerstin
Kerstin