Mani 30
Vad man hör om Svein är väl inte delat positivt, han lär vara lite oslipad...
Det hade varit kul \"Muhahaha\" att höra av ägare till båten om hur den seglar, hur det är att bo i den osv.
Det finns en till salu här:
http://www.marinan.com/marknaden/
Svante
Det hade varit kul \"Muhahaha\" att höra av ägare till båten om hur den seglar, hur det är att bo i den osv.
Det finns en till salu här:
http://www.marinan.com/marknaden/
Svante
Jag kan ana en viss ironi i era inlägg pojkar.
Är frågan korkat ställd eller...
Kan man räkna Mani 30 till gruppen uddabåtar, det finns väl ett antal i göteborgtrakten, hur många vet jag inte.
Sen skiljer det väldigt mycket i lys på 30-fotaren och 32-fotaren som påstås ha samma skrov, strange - för att citera en säker källa...
30 fot = 1,14
32-fot = 1,22
Svante
Är frågan korkat ställd eller...
Kan man räkna Mani 30 till gruppen uddabåtar, det finns väl ett antal i göteborgtrakten, hur många vet jag inte.
Sen skiljer det väldigt mycket i lys på 30-fotaren och 32-fotaren som påstås ha samma skrov, strange - för att citera en säker källa...
30 fot = 1,14
32-fot = 1,22
Svante
-
Gäst
-
Calle C
-
Gäst
Att kalla Svein dum i huvet är en i mitt tycke en grov överdrift...han är rätt speciell men korkad är han inte. Jag tycker hans båtar seglar generellt bra men 30'an lider nog lite av att ha för mycket inredning(och därmed vikt) intryckt i ett lite för litet skrov. 32'an däremot är mer harmonisk och jag tycker LYS-talen på båtarna stämmer rätt bra med deras prestanda. De flesta (om inte alla) är självbyggen så kvaliten och utförandet på inredningsjobbet kan nog variera en hel del.
-
Erik.S
-
Paul-Andre
Hei. I følge Svein segler inte Mani 30'an spesielt godt. Den er for bred i forhold til lengden, og så er vekten et problem. 32'an seiler veldig bra i forhold til størrelsen, og det er ikke mange andre båter på samme størrelse med turinnredning som har tilsvarende LYS-tall.
At Svein har mange og sterke meninger er så, men skal man ha en konstruktiv debatt, får man kritisere meningene og ikke mannen.
Paul-André
At Svein har mange og sterke meninger er så, men skal man ha en konstruktiv debatt, får man kritisere meningene og ikke mannen.
Paul-André
-
Gäst