Najad 34 på KVD
Najad 34 på KVD
Någon som har lite tid över i vinter kan säkert få ordning på denna...
http://www.kvd.se/objekt/nr/434695/Naja ... elbåt.html
http://www.kvd.se/objekt/nr/434695/Naja ... elbåt.html
Seglar Forgus 321 - 1992
Re: Najad 34 på KVD
Står det någonstans vad reservationspriset är?
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."
Jag har aldrig hittat att KVD skriver ut reservationspriset. De skriver ut ett "marknadspris", reservationspriset torde vara något lägre (70%? 80? ...).
KVD är väl hyfsat neutrala, har korta beskrivningar, det gäller att själv inspektera - eller lägga bud med så stor marginal att alla tänkbara reparationer kan genomföras.
Det såldes en Arcona 400 där för ca en månad sedan. Den saknade rigg, segel, och angavs ha lite skador som glipa köl/skrov. Men gick för förvånansvärt hög summa. Nog lätt att fångas av auktionsdjävulen.
Najaden kan väl vara värt de 250' som budet är nu. Men det är en vecka kvar till slutlig nerräkning!
KVD är väl hyfsat neutrala, har korta beskrivningar, det gäller att själv inspektera - eller lägga bud med så stor marginal att alla tänkbara reparationer kan genomföras.
Det såldes en Arcona 400 där för ca en månad sedan. Den saknade rigg, segel, och angavs ha lite skador som glipa köl/skrov. Men gick för förvånansvärt hög summa. Nog lätt att fångas av auktionsdjävulen.
Najaden kan väl vara värt de 250' som budet är nu. Men det är en vecka kvar till slutlig nerräkning!
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Nog är det väl utrymmen i minsta laget i de där?
Bra för den som vill ha lite att städa förstås.
Bra för den som vill ha lite att städa förstås.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
-
friseglarn
- Diamantmedlem
Hm.. jag tror man ska avvakta fyndköpandet tills räntan stigit o folk som varslats blivit arbetslösa och sedan också utförsäkrade o utmätningarna och konkurserna ökat....
Eller så blir allt solsken framöver o då kan man fyndköpa nu!
Själv har jag fullt upp o orkar inte riktigt med ens det jag har lust med... än mindre det jag måste göra. Inga fyndköpande här inte, hur bra det än är...
Eller så blir allt solsken framöver o då kan man fyndköpa nu!
Själv har jag fullt upp o orkar inte riktigt med ens det jag har lust med... än mindre det jag måste göra. Inga fyndköpande här inte, hur bra det än är...
Den vane auktionshandlaren lägger inga bud när det är en hel vecka kvar. Det är de sista självande timmarna som oftast visar "marknadsvärdet".Jaramaz skrev: ... det är en vecka kvar till slutlig nerräkning!
Men visst, att köpa Najaden eller Lorden utan att ordentligt ha tittat på dem, är ... ett vågspel.
mvh Sven-Barry