Caribean 22

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Bol

Caribean 22

Inlägg av Bol » tis 14 jun 2005, 05:59

Matsa!
Visst är den lik Caribean 22, men stämmer ju inte på de punkter du nämnde. Du verkar insatt i båten, har du mer info? Seglar själv en sådan, verkar inte finnas många!

matsa

Inlägg av matsa » ons 15 jun 2005, 12:33

tjena! jag har seglat en del caribean 22 med en kompis som har en som han byggt själv. den har han nog haft typ 25 år. båten är rätt trevlig att segla tycker jag. det har ju mest blivit kvällskappseglingar som jag varit med på. han håller på och stökar med rodret nu, för det är väl skumfyllt och skummet hade sugit åt sej väldigt mycket vatten. så det är tydligen borttaget nu. har du haft din båt länge?? jag tror att det finns/har funnits nån eller ett par båtar i motalatrakten. annars är dom ju rätt sällsynta. jag kanske kan förmedla kontakt med ägaren om du har massa frågor. han har förresten fixat till profilen på kölen så den blev lite tjockare. den var så tunn så det greppade väl inget vidare i låga farter. så det blev en klar förbättring. /m

Bol

Inlägg av Bol » lör 18 jun 2005, 19:54

Är precis i början på tredje säsongen, håller med om att den är trevlig att segla! Det jag är mest nyfiken på är hur segelmärket ser ut, det saknas på min.

matsa

Inlägg av matsa » lör 18 jun 2005, 21:04

ska kolla med min bekant, men jag undrar om det finns nåt i hans segel. jag kan inte minnas att jag sett nåt. /m

Användarvisningsbild
Stålis
Erfaren medlem

C22

Inlägg av Stålis » ons 27 jul 2005, 15:38

Segelmärket är ett c med 22 i c:et Storleken är jag lite osäker på

Skriv svar