Den lilla spinnakern till X-99 har i stort sett samma mått som det jag skall ha till min båt (Feeling 850 S).
Frågan är bara vilken typ av spinnaker det är, Reacher kallas den. Är den möjligen bara för hårdvind eller
skulle en sån passa som allround-spinnaker till min. Finns flera begagnade racingsegel till X-99 till salu...
Svante
Spinnaker X-99
Re: Spinnaker X-99
Det finns två olika ideer vad man har den lilla spinnakern till på en x-99; antingen är det en hårdvinds slörspinnare eller så har en del gjort en lättvinds VMG-spinnare dvs ett segel man använder när det blåser så lite att man måste skära mycket för att få spinnakern att stå. Inget av seglen är speciellt lämpligt som "allround" spinnaker.
Attan... men tack Pellel
Får väl krypa till korset och handla nytt på UK... om jag inte hittar en annan båtmodell som tävlas flitigt och med rätt mått.
Svante
Får väl krypa till korset och handla nytt på UK... om jag inte hittar en annan båtmodell som tävlas flitigt och med rätt mått.
Svante
hör egentligen inte till tråden men ville bara säga att vi blev omseglade av en x-99 i somras.
lite avis blev man..jäklar vilken härlig seglare det är
lite avis blev man..jäklar vilken härlig seglare det är