Fönster till Nord 80
Fönster till Nord 80
Jag har fått mail från en tysk besökare på sailguide.com som har en Nord 80 som behöver fräscha upp sina rutor. De som sitter där nu står det \"Sunex\" på. Någon som har tips på lämplig lösning?
En lösning är att gå till Ö-metall ( www.ometall.se/produkter.php ) och fråga dem om \"skräddarsydda\" rutor. Förmodligen finns det sådana firmor även i Tyskland.
Har Nord 80 aluminiumramar från början kan man också renovera dessa - såg en artikel om detta i någon engelsk tidning för ett tag sedan (PBO, tror jag). Plexiglasfönster med gummiram är naturligtvis ingen höjdare att förnya, utan då skall man byta av massor med skäl, både estetiska och funktionella.
Har Nord 80 aluminiumramar från början kan man också renovera dessa - såg en artikel om detta i någon engelsk tidning för ett tag sedan (PBO, tror jag). Plexiglasfönster med gummiram är naturligtvis ingen höjdare att förnya, utan då skall man byta av massor med skäl, både estetiska och funktionella.
Anders S
-
Calle C
-
matsa
vid kontakt med ö-metall så maila INTE. det gjorde jag men jag har fortfarande inte fått nåt svar. det är väl en månad sen jag mailade till dom. har en bekant som beställde rutor med aluramar från nåt företag på västkusten. han fick vänta extremt länge innan han fick dom. jag gick till glasmästaren istället. det fick bli gummilister igen, med nytt glas. klart på 2 timmar. fast visst hade det varit trevligare med snygga aluminiumramar. /m
-
matsa
-
Sumprunkarn