motorn är en VP md7a ej sötvattenkyld -77.
Nord 80
-
Gäst
Hej!
Jag har presis köpt en Nord 80 efter att tittat på en massa olika båtmodeller i över ett år. Mina föräldrar hade en Nord 80 tidigare men sålde den -99. Så man kan säga att jag har växt upp med den. Jag anser att det är den bästa båten i den storleksklassen. En Nord 80 är en stadig och säker båt med fin och rymlig inredning och många stuvplatser. Segligsegenskaperna duger bra om man bara vill familjesegla.
På min båt sitter det en md 6a på 10hk och är sjövattenkyld. Den funkar bra, men hur länge den håller vet jag inte. Så är det med alla gammlamotorer. Jag rekomenderar starkt en Nord 80.
MVH
John Lindqvist
Jag har presis köpt en Nord 80 efter att tittat på en massa olika båtmodeller i över ett år. Mina föräldrar hade en Nord 80 tidigare men sålde den -99. Så man kan säga att jag har växt upp med den. Jag anser att det är den bästa båten i den storleksklassen. En Nord 80 är en stadig och säker båt med fin och rymlig inredning och många stuvplatser. Segligsegenskaperna duger bra om man bara vill familjesegla.
På min båt sitter det en md 6a på 10hk och är sjövattenkyld. Den funkar bra, men hur länge den håller vet jag inte. Så är det med alla gammlamotorer. Jag rekomenderar starkt en Nord 80.
MVH
John Lindqvist