Soling=seglar upp till 1,14 ?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Ravage
Diamantmedlem

Inlägg av Ravage » tor 17 nov 2005, 15:10

MiniMe skrev:
Steen skrev:Sånt är livet. En frua och en båt. Dom är dyra att ha om du skal ha 100% nöjd :wink:
det känner jag igen mina segel har därför blivit dubbelt så dyra. (pris för segelö och "kompesation som min fru önskade") :)
Ett tips är att säga till frun att nya segel gör att båten kränger mycket mindre och därför blir säkrare att segla, i normala fall tycker frun då att det är bäst att investera i nya fina segel.

Det fungerar inte på min fru eftersom hon älskar att segla när det blåser utav bara helve-e, hon säger att hon litar på min erfarenhet och att jag säger till när hon skall börja bli orolig....
:roll:

Användarvisningsbild
MiniMe
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av MiniMe » tor 17 nov 2005, 15:51

tyvärr, det var kappseglingssegel (och på den punkten är jag sten hård). De gamla segel användar jag för cruising och träning. Dessutom tycker frugan inte alls om segling. 3m/s och jag får reva och ingen kryss då heller och seglatsen bör inte vara längre än till klubbön (5 Nm om ens det). :(
Väl på sätt och vis förstår jag henne. 21'foot och 2,5m bred och mycket lätt (700kg) ger en konstig känsla när båten börjar luta. Mustangen är en \"mustang\". Det går fort att den lägger ned sig och accelerar lika fort. Quick på alla vis. Det gäller att vara med. och så plana hon också i 5 m/s. det är kul. :)

Skriv svar