Sy dit UV-skydd på genuan? Var köpa duk?

Här ställer du frågor om båtvård, renovering, motor, el mm
Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Inlägg: 2193
Blev medlem: mån 04 okt 2004, 22:39
Ort: Myrbacka Ljusne
Kontakt:

Re: Sy dit UV-skydd på genuan? Var köpa duk?

Inlägg av Guitar Nilsson » sön 21 maj 2017, 11:41

I dag spänstade jag åter ur sängen med ett "nu ska kapten Jävelberg få sina perpendiklar varmare än en grillad koffernagelsoppa i Antiwerpens luderdistrikt!"
Rev ut seglet som legat i solig o het bil på fm. Nu satt tejphelvetet fast fast bra nog mkt bättre än igår, i alla fall fläckvis. Rev bort den i alla fall o gjorde rent en gång till med kemiskt ren bensin, mkt noggrannare än igår, hoppas jag i alla fall. Biten jag skickade efter räckte till ett nytt försök. Boardskiva under segelet sen ett par plantjordpåsar som press ovanpå nån halvtimme. Sen gaffatejpade jag kanterna o rullade ihop seglet med tidningar emellan där det var nytejpat. Sen in i bilen som nu står o går i solen med värsta idiotvärmen påskruvad. Om en stund bär det ner till Hannele för påsättning.

"Ålrejt, sa Andren, än finns det hopp om seglatser på sydvästen till Resturang Albertina i Skärså."
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

HansH
Diamantmedlem
Inlägg: 1137
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 14:29
Ort: Göteborg

Re: Sy dit UV-skydd på genuan? Var köpa duk?

Inlägg av HansH » tis 23 maj 2017, 14:02

Låter konstigt att limmet inte fäster.
Brukar fästa alldeles för bra...

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Inlägg: 2193
Blev medlem: mån 04 okt 2004, 22:39
Ort: Myrbacka Ljusne
Kontakt:

Re: Sy dit UV-skydd på genuan? Var köpa duk?

Inlägg av Guitar Nilsson » ons 24 maj 2017, 16:19

Har provseglat lite nu o det verkar sitta fast bra.
Sen tejpade jag över en mindre flerp o där fastnade det vrålbra. Måste ha varit vi som klumpade oss i första rengöringen
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

Skriv svar